• عوامل موثر در كيفيت مرغ گوشتي
  • اهميت در تنظيم بازار:
  • استرس گرمايي مرز اقتصادي صنعت مرغداري
  • ) وضع فيزيكي دان :
  • ) وضع فيزيكي دان :

دانستني هاي مرغداري-1

۴ بازديد

در زمينه رويش جوجه گوشتي،كتاب‌ها و رسالات متعددي متن گرديده ميباشد ولي هنوز جاي نوشته‌اي كه نيز جامع باشد و تمام پروسه رشد را در برگيرد و هم بي آلايش باشد تا بتواند ارتباط مؤثري با جامعة مرغدار برقرار سازد و نيز متكي بر نكات عملي و موءثر باشد، خالي است .

خريد مرغ

اين نوشته كوششي ميباشد در جهت لبريز كردن اين فضاي خالي .هدف، يادگرفتن عملي نكات مفيد و خودداري از تفصيل در نكات نظري و تئوريك و ارائه مطالب به شيوه‌اي گام به گام از جوجه يك روزه تا مرغ قابل فروش ميباشد . ضمناً سعي شده ميباشد كه مطالب با لحن آمرانه و دستوري القا نشود بلكه به دلايل مؤيد آن نيز پرداخته شود تا در ذهن مرغدار، اهميت و ضرورت هر راهبرد روشن گردد و در فيض تمايل بيشتري براي اهتمام و جديت در عملي كردن آنها در او ايجاد شود . جايگاه: 
از آن جا كه مشاجره حياتي ما به رشد مربوط مي‌شود، فرض بر اين مي باشد كه ساختمان مرغداري از دست كم استانداردهاي حتمي برخوردار مي‌باشد و زيرا اين استانداردها معمولاً دستورالعمل هاي مراجع مجوز دهنده، نظر شده است از ياد‌آوري تفصيلي در اين باره صرف نظر مي كنيم . نكاتي از اين قبيل كه: - جهت ساختمان شرقي غربي باشد . 
- محل هواكش ها به گونه‌اي باشد كه جريان شديد باد سبب ساز ايراد در سعي آن‌ها نشود . 
- مسافت مناسب (حدود 5 / 1 كيلومتر) از ساير واحدهاي رشد طيور مد حيث باشد . 
- ترجيح بر اين مي باشد كه گنجايش سالن‌ها به صورت واحدهاي 5000 قطعه‌اي در نظر گرفته شود . چرا كه يكنواختي جريان هوا در اين سالن‌ها اكثر امكان پذير ميباشد و اختلاف جريان هوا و رطوبت و حرارت در نقاط متفاوت سالن را به دست كم مي‌رساند . در سالن‌هاي طولاني يكنواخت كردن اين دست اندركاران مشكل‌تر و دور از دسترس‌تر ميباشد . 
حفاظت زيستي: حفاظت زيستي (يا Biosequrity ) در منابع جديد بخش اعظم از مدام مسئله تأكيد قرار گرفته مي‌باشد . اين حفاظت شامل مجموعه‌ اعمال مانع در پيش‌روي نفوذ آلودگي‌ها به محيط مرغداري مي باشد كه حساس ترين اين استراتژي‌ها عبارتند از: - حصاركشي و محوطه سازي براي ممانعت از ورود افراد غير مسئول و جانوران اهلي و وحشي . 
- در اختيار گرفتن ترددها در ورودي مزرعه با برقراري پست نگهباني يا دست‌كم با سختي ها فيزيكي بازدارنده (نظير درب، زنجير و . . .) 
- فضاي سبز بايد دست‌كم 15 متر از ديوارهاي محل رشد فاصله داشته باشد . توضيح آن كه اين فضاها با جذب فروغ و روشنايي و حرارت، ممكن مي‌باشد تعادل حرارتي سالن را دچار اختلال سازند . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.